En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 20 oktober 2011

Hår på kroppen

Berättade igår om huggtanden jag hittade i mina gömmor! Men det fanns mer undanstoppat. Hittade åt smycken jag tillverkade när jag läste en kul kurs på universitetet för några år sedan. Ett tema som jag skapade kring var "hår på kroppen", i det här fallet i form av smycken med "hårig känsla". Använde både lin, tagel, riven kokosnöt och riktigt hår vid tillverkningen. Halsbandet på den övre bilden ska föreställa uppförstorade hårsäckar... ja jag vet, det kändes mer elegant innan jag berättade det. Det ser lite vintrigt ut tycker jag, så nu får det hänga framme ett tag på skyltdockan i arbetsrummet.

Gjorde även ett armband tillverkat av hästtagel...


... och en brosch i form av en avloppsbrunn full med hår... det tror jag inte så många har hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar