En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 9 mars 2012

Mitt i pysslet, mitt i maten

Här är vårt köksbord härom dagen, tio minuter innan maten skulle serveras, full pysselstuga och noll intresse från stora och små att påbörja dukning. Det är svårt att övertyga barnen att städa ihop mitt i skapandeprocessen när man själv inte heller vill... Jag har påbörjat tillverkning av tre nya dockor och den som syns till vänster i bild (inte dottern!) hoppas jag kunna visa som färdig docka i morgon. Hon har fått namnet: DrakUlla och är en förtjusande skapelse. Kolla in i morgon!

2 kommentarer:

  1. Vi har samma problem - köksbordet är även skapandebordet. När jag är hemma och vabbar brukar vi busa och äta vid soffbordet för att slippa plocka fram och tillbaka. Det tycker barnen är jättespännande :)

    Förresten vill jag också säga att jag tycker dina dockor är jättefina!

    SvaraRadera