En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

lördag 21 december 2013

Dags för storstädning!

Jag borde kanske inte tillåtas använda större väska än den på bilden, i en större väska blir det lätt lite för mycket onödiga prylar som skramlar runt. Med 17 dagar ledigt nu i jul ska jag väl hinna ta itu med en rejäl storstädning av handväskan. Gamla busstabeller, L´s tappade mjölktand, trasiga bläckpennor och överallt i botten: kex och chokladsmulor av en tidigare ätlig chokladbit som nu krälat ur sin förpackning och härjat runt bland nycklar, komihåglappar och annan skit. Min väska är som ett svart hål som slukar allt och gör det omöjligt att hitta det jag behöver. Mardrömmen är att halka på all is som vi fått i stället för snö, slå huvudet och tappa minnet så att någon måste ta sig in i väskan för att få fram mina personuppgifter. Tänk er scenariot att någon vänder väskan upp och ner, en mindre soptipp som bildas på marken, kvitton som flyger i vinden, småfåglar som flockas runt kexchokladbitarna... ja ni fattar. Så det är dags nu, snart nytt år och förhoppningsvis nystart på ordningen i väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar