En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 20 november 2014

En tolvårig propellertjockis på skönhetssalong

Åttaåringen öppnade skönhetssalong och jag fick äran att vara kund, underbart! Jag bad om en föryngrande behandling och hennes gummiliknande små fingertoppar knådade mitt medelåldersansikte både länge och väl.

Y -tar du bort lite rynkor på mig?
L - mmm, du kan få en tillplattande massage och en dragspelsbehandling.

Här någonstans borde jag kanske anat oråd....

L - jag kan göra så att du ser ut som tolv år...
Y - Nja, det var kanske lite väl häftigt, då kanske jag inte får hämta dig på fritids i morgon, kanske typ 22 blir lagom?
L - okej.
Mer massage följt av ett uppsamlande av hud på ena sidan av ansiktet...
L - nu är du 22 på den här sidan, men nu ser du ut som 78 på andra sidan! (Glatt fnissande)


Tydligen inte helt lätt att hitta en balans alltså. Hon jobbar vidare och börjar plötsligt tokskratta
L - mamma nu ser du ut som Karlsson på taket!

Nu är jag tveksam om jag besöker den salongen igen.... fast dom svala små gummifingrarna kan få den mest kvällssega mamman att återfå krafterna så man får kanske stå ut med den oslipade personalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar