En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

lördag 10 april 2010

Gröna fingrar

Kanske har du varit duktigare än jag och redan planterat om alla dina blommor? Jag ska i alla fall ta mig i kragen och åtminstone börja i morgon. Har du en klättrande växt som behöver lite stöd tycker jag att du ska prova att göra ett eget blomstöd av en grov metalltråd. Välj en form och böj till, tänk på att ta till ordentligt med tråd och hellre göra "ringen" lite för stor så att blomman har lite att växa på. Hjärtat på bilden formas enklast genom att vika metalltråden mitt på så att ett "V" bildas, där har du sedan nedsänkningen mellan hjärtats två kullar. fortsätt böj tills du är nöjd och avsluta med att vira ihop båda ändarna på metalltråden så att en pinne formas rakt ned från hjärtats spets, den sticks sen ned i blomkrukan. Dekorera gärna med en fin pärla eller glasprisma.
Det här är ett superfiffigt sätt att få en ganska klen blomma att se dekorativ ut, förhoppningsvis trivs den och frodas efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar