En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 30 augusti 2010

Småbrev till framtiden

I lördags då vi spikade upp listerna ovanför kaklet i köket uppstod ett litet hålrum längst in i hörnet. Ett sådant tillfälle kan man inte låta passera utan att ta tillvara på möjligheten att gömma en liten lapp till oss själva eller någon annan som i framtiden kommer att byta lister vid nästa renovering. Det här är inte på något sätt en ny hobby för oss, genom åren har jag/vi lämnat små meddelanden på ställen man bott på. Bland annat bytte vi lägenhet i samma hus vi bodde i, då M. var nyfödd. Senare genom åren har jag varit blomvakt i "vår" gamla lägenhet och förnöjt spanat in lappen vi lämnat kvar. Den sitter väl synligt bara man vet var man ska titta! En annan lapp gömde jag för 16 år sedan på ett elevhem som just då var min bostad, jag kommer faktiskt inte ihåg vad vi skrev, men jag minns hur kul vi hade just den kvällen. Förhoppningsvis får jag själv hitta ett litet gömt meddelande någon gång, helst ett som nån annan än jag själv skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar