En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 17 oktober 2010

God Jul här får du en falukorv...

Nej, det är inte den 24:e December, inte ens den 24:e Oktober, men jag har slagit in lite julklappar idag! Flera av dem inköpta redan i somras, så jag har ändå väntat ett tag. Brukar passa på att köpa lite grejer under hela året, eller i alla fall halva året, typ när man åker iväg på semester och kanske ramlar in på nån rolig butik som inte finns här. Med här menar jag inne i stan eftersom det precis här, där jag bor bara finns lill-ICA. Om julklapparna ska inhandlas "extremlokalt" blir det lite mer: God Jul här får du en falukorv... fast jag brukar väl knåpa ihop en och annan pryl alldeles själv också. Så där, nu när jag tagit första steget mot julen så utlovar jag ett julpyssel i morgondagens inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar