En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 25 oktober 2010

Halloweenpyssel

Här kommer ett lite obehagligt pyssel till de som tänkt klä ut sig lite läskigt till Halloween, nämligen en liten fingerstump att använda till örhänge. Fingret gjorde jag för en 15-20 år sedan, men jag kom att tänka på det nu i veckan när jag gått omkring med en extremt lång nagel på tillväxt. För det är faktiskt en riktig nagel som sitter på fingertoppen gjord av cernitlera. För nagelbitaren eller de som inte orkar odla ut en riktig nagel kan en vanlig lösnagel vara användbar, tänk då bara på att inte fästa fast nageln innan cernitleran härdats i ugnen. Titta och jämför med dina egna fingrar när du formar leran och var noga med detaljerna, små veck i huden gör du bäst med en synål som "läggs ner" mot leran. Den här fingertoppen placerades på skämt i en blomkruka någon gång när jag skulle ha en granne att vattna när jag var bortrest, det är humor det!

Först: spara spara spara...

sen: klipp av och lägg i pyssellådan, he he he...(skrattar med häxrösten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar