En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 20 juni 2011

Vattenkanna för klena armar

Tanken var nog att jag skulle vara lite kreativ idag, sy på symaskin, jobba på någon ny docka och kanske ta fram akvarellfärgerna... inte blev det nåt av det inte. Istället rensade jag ogräs precis hela dagen men det var helt frivilligt, bara inte enligt planerna. Det är en go känsla när man får tag i en rejäl tuva gräs och tjoff, rycker lös den. Det är svårt att sluta när man väl börjat för det blir så fint där man härjat färdigt. Jag har förresten köpt mig en egen vattenkanna idag. Den vanliga gröna, stora som vi redan har orkar jag inte dra runt på när den är helt fylld, men den här svarta är alldeles, alldeles perfekt. Jag var ut och prov-vattnade bland myggen ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar