En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 2 augusti 2011

Pappersgardin

Vid balkongdörren i köket har jag under sommaren en tunn vit gardinlängd som funkar som geting och flugstoppande draperi när balkongdörren står öppen. Kruxet är att det blir svårt att ha någon gardin på andra sidan eftersom jag inte gärna vill täcka halva fönstret och missa allt härligt sommarljus. I år provade jag att sätta upp en smal pappersgardin där och det blev ganska bra, dessutom döljer den en tråkig lampsladd som ingen vill se. Jag har använt ett kraftigt papper och fågelbilderna är gamla bokmärken köpta på loppis i sommar. De är förstorade i kopieringsmaskin.


Mellan pappersarken har jag ringar böjda av grov ståltråd, de sitter i hål jag gjort med håltång. På så sätt kan man göra gardinen så lång man behöver. Ursprungstanken var att barnen skulle rita något stiligt, men de var ovanligt svårövertalade. Eftersom jag bara fäst fågelbilderna med lite dubbelhäftande tejp kanske jag byter motiv så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar