En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 28 november 2011

Krympplast... here we go again!

Jag har köpt krympplast, ett material jag endast kommit i kontakt med en gång tidigare precis när jag och mannen nyss hade träffats för en sisådär 17 år sedan. Då hittade vi åt lite av hans gamla krympplastrester som vi ritade på, vill jag minnas. Nu har jag då helt plötsligt kommit till insikt om att jag vill testa detta material igen så jag har börjat experimentera lite smått. Förhoppningsvis kan jag visa något slags resultat snart... kanske redan i morgon!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vart hittade du krympplasten?

    SvaraRadera
  2. Undrar om inte Panduro kan ha, men jag brukar beställa material från Slöjddetaljer och det var där jag köpte min "plast". Jag köpte både genomskinlig och vit. Fördelen med den vita är att alla färger syns tydligare, nackdelen är att man ritar på den matta sidan och därmed blir det den som motivet hamnar på efter krympningen också, jag föredrar nog den genomskinliga just till ringtillverkningen eftersom motivet syns igenom och man kan vända den blanka baksidan utåt.

    SvaraRadera