En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 20 november 2011

Mamman som inte ville leka

Jag kan inte direkt påstå att jag brukar leka med våra barn, jag tycker det är ganska tråkigt, men jag är en ruskigt närvarande och fantasifull mamma som hjälper till med tips på hur kojan kan göras mysigare eller större. Syr tyg-varmkorvar på natten, plockar fram roliga knappburken, föreslår att dockan ska få följa med i badkaret eller låter barnen knäcka äggen när det är bakdags... bara jag slipper leka. Jag gillar när man kan få göra sin egen grej samtidigt som barnen roar sig med ingen eller väldigt liten föräldrasupport. Igår hade barnen skitkul under vår dubbelsäng medan jag dammsög runt omkring, då och då stack jag in röret under sängen och försökte suga in barnfötter och andra kroppsdelar, ungarna tjöt av skräck och skratt. Jag fick mitt gjort och dom hade kul, utan att jag behövde leka...praktiskt!

2 kommentarer:

  1. Precis! Jag är/var också dålig på att leka. Vill helst greja på och barnen fick va med så gott dom kunde. Ofta satte deras kreativitet igång prallellt med min.

    Men det fanns några lekar som va kul. Camp killer med ficklampa ute i höstmörkret. Då kunde jag leka.

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att plocka russinen ur kakan så att säga, och bara ödsla dyrbar mammalektid på dom roligaste grejerna. Viktigt att poängtera är ju dock att man absolut inte har något emot att vara med sina barn,det går utmärkt att umgås kring olika sysslor, man vill bara slippa vara en livegen lek-kamrat.

    SvaraRadera