En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 9 juni 2010

Hej då klänningen...

Hej då klänningen, och hej då tånageln som skrämde livet ur mig igår när den lossnade i min strumpa. Trodde seriöst att en skalbagge letat sig in bland tårna eftersom det var något hårt och "raspigt" som skramlade runt. Slet bort strumpan toksnabbt bara för att inse att det var hälften av min fula tånagel som lossnat. Nu känns stortån väldigt oskyddad, ungefär som en sköldpadda utan skal... Sen har jag efter stor vånda auktionerat ut min turkosblå A-formade 60-tals klänning på tradera. Hoppas köparen blir nöjd, hos mig har den legat i förvar i 18 år (ja, arton) och jag har inte använt den på lika många år, jag gillar den skarpt men den är sannerligen värd lite mer äventyr än vad min garderob kan erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar