En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 25 juni 2010

Midsommar

Med ett barn som älskar att dansa i ring och sjunga, och ett som inte kan tänka sig något värre, tog vi beslutet att dela familjen i två halvor och jag blev kvar hemma med sjuåringen. Myste i solen och sydde mumiedockor. Blev glatt överraskad när jag i kväll bytte kanal och råkade hamna mitt i en av mina favoritfilmer. Det var femman som visade "Wonderboys" med en lysande Michael Douglas som sliten författare i fruns gamla, rosa morgonrock, körandes runt med en död hund i bakluckan. När jag såg den på bio för många år sen var vi inte ens tio personer i salongen och jag minns att jag skrattade pinsamt högt åt en av slutscenerna. Så här fjärde gången gillt blev det lite mer småfnitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar