En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 25 juni 2010

Taggig besökare

Vi har fått en ny vän i form av en ganska stor och tjock igelkott. Kattmat inhandlades idag och bjöds på fat, det gick hem i stugorna kan jag meddela! Kotten verkade trivas i vårt sällskap, efter måltiden tuggade den på mina träskor som stod parkerade under bordet så jag fick gå fram och rädda dom, sen la den sig att sova under bänken jag satt på medan jag fyllde betong i formar. Medan den sov gjorde barnen festliga bakverk i sandlådan en meter bort, tårtorna dekorerades med stenkulor och pulveriserad gipsskiva, någon som vill smaka en bit?

Känner du doften av hallon och florsocker...

Ett superenkelt återvinningsprojekt hann jag med i dag, det var M.s favorittröja med för korta, slitna ärmar som klipptes och fick ett nytt liv som T-shirt, åtminstone en sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar