En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 13 januari 2011

Rethosta och mumier

Usch vad hemskt det är att åka bussen när man har rethosta. Det måste vara något med temperaturskillnaden när man stått ute i vinterkylan och sen kliver på den tokvarma bussen. Då känner man hur man bara måste hosta, och har man väl börjat så brukar det vara svårt att sluta. Värst är det på hemvägen för då är det mer fullpackad och man måste sitta bredvid någon. Det känns som man sitter och sprider ut pest eller något fast man troligtvis slutat smitta sin förkylning för flera dagar sen. Nåja hostan ska väl ge sig den med. Jag tycker nog det är värst när man är paniktät i näsan. Då fantiserar jag om att utveckla diverse kirurgiska instrument som kan krafsa ut innehållet ur bihålorna... På tal om att krafsa ut grejer ur skallen kan jag tala om att nu finns mina mumiedockor till försäljning i butiken! (För den som inte hängde med i den övergången kan jag förklara att man i Egypten tog ut hjärnan via näsan på folk som skulle balsameras)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar