En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 14 september 2010

Fågelbur av ståltråd

Tänkte visa ett ståltrådspyssel jag gjorde häromkvällen, man kan väl säga att det blev "mycket skrik för lite ull" eftersom den tog en väldans tid att tillverka då jag gjorde "fel" i början och fick riva upp och börja om. Det är en aluminiumkopp från ett värmeljus i botten. Kom på att det kunde bli en liten fågelbur men den har väl kanske inget riktigt användningsområde, blir väl en pryl till fyraåringens barbiedockor... Jag tänker inte ens nästan ge mig på en arbetsbeskrivning. Den som har ork att ta itu med det här projektet kan förmodligen räkna ut hur den är gjord, men bilden kan kanske funka som inspiration till något annat mer använbart pyssel i alla fall!

Efter middagen idag lekte barnen med majsstärkelse, det blir en del spill men det är faschinerande skojigt att kladda med då och då. Är man lite smart så väntar man ett tag med att städa upp spillet som hamnar på golvet, (för det gör det) eftersom det kan dammsugas upp när det torkat. Har du inte testat måste du göra det! Först kan man forma en hård kula om den hålls i rörelse, sen rinner den iväg om man slutar. Kolla in mitt filmklipp i ett tidigare inlägg, hur det ser ut och hur man gör. (sök i kategorin"film")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar