En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

lördag 19 februari 2011

En fotmassör som bryr sig

Idag var första dagen på över en vecka som vår termo-meter inte visade minus 20-25 utomhus. Skönt! Trots det blev det mest pysslande inomhus idag. Tog bl.a. itu med lite städning och plock i hallen som höll på att svämma över av vantar, tjocksockar och mössor, nödvändigt både för hallen och det allmänna välbefinnandet. Sjuåringen gjorde den fina teckningen som syns på bilden, det ska bli ett överraskningsbrev till en lika Mario-speltokig klasskompis. Mitt på dagen tog jag en paus med fyraåringen i soffan där vi gav varandra lite fotmassage. Hon klämde först på min ena fot och frågade om jag hade ont i den för att jag hade gått mycket? Nej, inte så farligt, jag har nog inte gått så mycket idag svarade jag. Så tog hon itu med min andra fot och frågade: Den här foten då, har du gått mer med den då? Ja det var ju snällt av henne att fråga, men oftast går jag lika mycket med mina fötter, det blir lätt så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar