En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 16 februari 2011

En svår nöt att knäcka...

Jag har ett stort keramikfat på köksbordet. I mitten kan man sätta ett stearinljus och till jul har jag blandade nötter där. Jag kunde inte begripa varför inte nötterna ville ta slut i år. Till slut tänkte jag knäcka de sista för att i alla fall ge till fåglarna. Då upptäckte jag att våran nötknäckare var helt sönderböjd, det ser ut som om King Kong varit framme och knäckt, och alla nötter som nu låg kvar var för små för att passa in. Nu har nötterna fått flytta och jag har tagit fram mina stenbullar (vanliga stenar som jag målat som bullar) och lagt dit istället. Nötterna får nog knäckas med hammaren. Att göra innan December: köpa ny nötknäckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar