En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 6 februari 2011

En missad loppis...för mig

Jag som hade sett fram emot att fara på lite Söndagsloppis...det blen det inget av. Inte för min och sonens del i alla fall. Jag mår nu relativt bra fast jag är en långsammare verson av mig själv ännu, sen verkar tabletterna gett mig yrsel så jag rör mig lite svajigt i kurvorna. Sjuåringen däremot har även han åkt på feber i helgen och är nu den "sjuke" här hemma och har fått ta min plats i sjukbädden/extrasängen på övervåningen så vi kan ha lite koll på honom. Det känns som om den platsen varit fullbokad rätt länge nu, först av jag och mannen som turats om att hosta lungorna ur oss och nu M. men det är bra med en extrasäng där man kan få hosta och snora ifred. I alla fall åkte far och dotter iväg till loppisen. Det fanns inga skridskor men M. fick en bunt småbilar till sin samling...

...och den här blinkande ringen fick fyraåringen, passar mycket bra med tanke på frågan hon ställde för ett tag sedan, L: Vet du vad jag har för en sorts rumpa? Helt ställd förälder: Näe...? L: Jag har en discorumpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar