En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 18 februari 2011

Sjuk mamma och snälla barn

Gårdagens inlägg hade jag duktigt nog gjort i ordning i förväg, och det var tur för Torsdagen ägnade jag åt magsjuka som man kan sammanfatta med: rejält risig mage och en våldsam kräkatack i köket (dock i lämpligt kärl). Oturligt nog jobbade mannen 7.30-18.15 för att därefter gå på konsert i ett par timmar. Ja nu hade han redan köpt biljett så det var inte ett sätt att försöka hålla sig undan bacillerna. Fyraåringen fick vara hemma hela dagen och sjuåringen fick gå hem själv från fritids och med fläkten på max och välspritade händer lyckades jag klara av att laga till makaroner och korv till middag samt duka på fem minuter innan jag avlägsnade mig. Till läggdax ropade jag order om tandborstning och pyjamaspåtagning från sovrummet en trappa upp och halv nio låg båda två utan vuxenhjälp så det får väl räknas som godkänt. Bilden visar vardagsrummet i morse, tydligen blev det en del ritande och kalkerande på ljuslådan medan jag sov och våndades i magkramper igår.

3 kommentarer:

  1. Vi vet ju om att ni har duktiga barn.
    Skiråsen

    SvaraRadera
  2. Jo oftast så, förmodligen känner de ju även av när det är "skarpt läge" och skärper sig lite extra. Jag har talat om för dom att de var jätteduktiga!

    SvaraRadera
  3. Du får ge dem några tjusiga medaljer när du är frisk igen! Och ge dig själv en också, mästare i fjärrstyrning kan det stå på den!

    SvaraRadera