En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 15 februari 2011

Hos tandläkaren

Efter dagens tandläkarbesök har det rensats hårt bland tandstenen och nu känns munnen så renskrapad att man nästan tror att tänderna ska trilla ut. Känner hela tiden med tungan i alla nya gropar och vrår, och jag som tyckte att min mun var helt okej redan innan. Vad visste jag... När allt var färdigt blev det lite bråttom att hinna med bussen som skulle ta mig in till stan, vi bestämde att jag kunde betala efter nästa besök då jag ska laga ett litet hål. Kändes nästan som jag tog en springnota när jag rusade förbi receptionen på vägen ut. På promenaden sen från stan och till jobbet, en halvtimmes tur i 20 gradig kyla kändes det som korsdrag i min uppstädade käft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar