En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 16 maj 2010

Betongsäsong

I dag åkte betongsäcken fram för lite gjutning, premiären skedde nog för en vecka sedan ungefär, då blev det inte så mycket gjort men i dag jobbade jag på riktigt duktigt. Det blev både "bäbisansikten", hjärtan och siffror. De siffror jag provgjorde sist var ruskigt knepiga att få ur formarna i ett stycke, eftersom plasten är så hård men jag ska ge det en ny chans, tänkte att man skulle kunna göra något kul med husnummer i betong. Hade även en bra idé med gjutna småflaskor men den behöver dras ett varv till i planeringskvarnen eftersom första försöket bara slutade med ett blödande sticksår i mitt finger efter ett misslyckat försök att få ut betongen. Vet att det blir bra bara jag kan fundera ut en lämpligare metod. Skam den som ger sig!


Här är de första färdiga siffrorna, de som inte gick sönder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar