En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 18 maj 2010

Prosit!

Allergi eller förkylning det är frågan... svaret spelar kanske mindre roll, snorigt var det här i alla fall. Plockade ur de senast gjutna siffrorna idag efter jobbet och alla höll! Kanske var det bara så att jag var för ivrig förra gången för halvfärdig betong är ganska skör. Till helgen är det stor utomhus-loppis i stan och jag hoppas att vädret blir bra och att vi hinner dit. Med åren har man ju tränat upp "loppisögat" att sekundsnabbt glida över borden i jakt efter de rätta fynden och kanske kan jag hitta någon bra bricka att gjuta betong över. Tanken är att mitt mossbord med tillhörande mossig stol ska få ett stort fat och stora gamla bestick att duka med, kanske kan man servera lite mumsiga kottar där sen. Något annat jag spanar efter på loppisar är gamla nycklar. Här hemma ligger en del framme som pynt och några har fungerat som skramligt draperi i en tidigare lägenhet, på slutet har en del dockor fått nycklar runt halsen, men de allra flesta ligger och väntar på en bra idé och den kommer förr eller senare det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar