En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 10 maj 2010

Ljuvlig liten tavla

Förra sommaren när vi besökte Ume-vänner på Gotland drog vi en omfattande loppisrunda en av dagarna. Ett av ställena vi besökte kom vi till precis när en rejäl åskskur brakade loss, och vilket ställe det var! Stor ladugård fullspäckad från golv till tak med ALLT! På flera ställen var prylarna ordnade i färggrupper och både barn och vuxna rotade runt. Jag köpte bland annat gamla gulnade veckotidningar och i en ganska skruttig från mitten av 1920-talet fann jag den här reklamannonsen. När vi kom hem köpte jag ramen på en annan loppis, målade den svart (efter att jag avlägsnat den sliskiga hundaffischen som satt i) och sen hamnade den inramade bilden i vårat kök. Varje gång jag tittar på den tänker jag på studsande somrigt åskregn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar