En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

lördag 22 maj 2010

Småkryp och dammsugare

Borta hela dagen på bussresa till Lycksele djurpark, en tiotimmarstur som gjorde mig lite mör i huvudet men jag högg i med lite fågelbo-pyssel direkt jag kom hem. För några dagar sedan knipsade jag av lite kvistar i skogen för att göra reden av, det var strax före midnatt så jag ställde bara grenarna mot väggen i köket. Nästa dag när jag kom hem från jobbet var köket fullt av små krypande, gröna prickar... BLADLÖSS! Så det blev till att dammsuga både väggar, tak och dörrar. Idag nöp jag bort allt grönt (bladen alltså) innan jag på nytt tog in kvistarna och formade till ett litet bo. I morgon ska jag lägga i lite torrt gräs så att betong-äggen får det mjukt och skönt. På tal om småkryp så bodde jag en gång i ett källarrum som jag delade med en hiskelig mängd silverfiskar. Eftersom de gillar mörker så brukade jag lämna framme dammsugaren med kontakten i när jag varit ute sent. Sen, trampade jag igång mördarmaskinen samtidigt som jag tände lyset och sög in så många jag hann innan de smet ner mellan golvplankorna. Slutligen tejpade jag igen dammsugarröret för att förhindra smitning. Genialiskt och ondskefullt!

2 kommentarer:

  1. Mina nyköpta betong-ägg fick sig ungefär ett sånt bo idag. Det blev väldigt fint så klart. Tack för en god affär...

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Du kan ju komma hit och prova på att gjuta lite ägg och annat när sommaren kommer, barnen kan skrota runt på gräsmattan tillsammans medan vi gör vuxengegga!

    SvaraRadera