En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 23 maj 2010

Loppis och barnkalas

Besökte den stora loppisen som skulle vara i Umeå idag om regnet höll sig borta, och det gjorde det. Huj så många bord! Vi delade på oss och tog varsitt barn, då kan man i alla fall ha en hand fri för prylgranskning. Köpte lite barnkläder, en fin liten glasburk med lock av metall och en tavelram som antingen ska bli svart eller vit. I en gratislåda tog jag reda på en stor silverfärgad bricka som jag ska prova att gjuta betong på, processen är redan igång men jag undrar verkligen hur man ska få loss brickan sen? Jag har smort den med olja för att öka förutsättningarna men jag är lite pessimistisk och tror nog mest att det blir en silverfärgad bricka med kraftig betongbotten, kanske skroten nästa? Vi hann även med att besöka ett barnkalas idag och p.g.a. kattallergisk gäst satt vi utomhus och den goa värmen som hängt över stan i flera dagar verkar ha dragit vidare någon annanstans för det var lite kylslaget. Sätter in en bild på en stor kisse jag fotade igår på djurparken, nämligen en dåsig lokatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar